Først en telefon til IBM eller Lenovo på 66811100. Der ble det litt tastemaraton for å spesifisere hva jeg ønsket. Fikk så prate med en trivelig fyr. Han fikk de nødvendige data, og kunne deretter raskt opplyse om at garantien fortsatt gjaldt. Men man skulle ikke lenger sende maskinen dit. Nå var det snakk om et firma på Kjeller!
Ny telefon til A NOVO Norge AS. Litt lang ventetid, men det får man tåle. Og for dem var helt i orden at jeg bare stakk innom med maskinen i stedet for å sende den. For meg var det raskere, enklere og billigere.
Intet problem med å finne frem, og det var greit med parkering. Jenta som tok i mot maskinen, var så søt og hyggelig at man ble i godt i humør. At reparasjonen kunne ta ca. fem dager? Nei, det gjorde liksom ingenting!
Og hun hadde heller ikke noe i mot at jeg tok et bilde av morsom detalj jeg fant på skranken. Navnet på firmaet var risset inn med kulepenn:

Akkurat dette likte jeg! Noen snobber ville nok ansett slikt som simpelt. Men ikke jeg! Jeg fikk raskt bekreftet at jeg var kommet til riktig sted. Og jeg skjønte at her var det er firma som konsentrerte seg om å yte service, ikke å bruke massevis av penger på fine skilt og annet fjas.
Bra!

4 originale kommentarer:
2008-07-07 19:01: original, http://www.vgb.no/27257/perma/340407.
2008-09-29 13:05: kopiert.
Fra: cafemocca, infosamf@hotmail.com Tidspunkt: 2008-07-07 19:13 jeg legger også merke til slikt:)
Fra: Borgeren Tidspunkt: 2008-07-07 19:30 Husk da at som blogger er det din plikt å dokumentere slikt ;-)
Fra: Catalyzator, catanor@start.no Tidspunkt: 2008-07-07 19:23 Dette har jeg virkelig sansen for :)
Hmmm.... Jeg får vurdere en Lenovo (tidligere IBM) neste gang jeg trenger pc....
Fra: Borgeren Tidspunkt: 2008-07-07 19:32 Nå bør det legges til at jeg har ikke fått PC\'n tilbake ennå, da?
Ellers minte dette meg litt om en investor jeg leste om. Han sjekket alltid parkeringsplassen til firmaer han vurderte. Var det snakk om luksusbiler, visste han at det firmaet ville få problemer.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar