Og de damer som likevel leser dette? Ja, da får de bare bli sure. Jeg advarte dem! Spørsmålet er hvordan man skal behandle damer som kanskje ikke er spesielt logiske av seg. Nå vet jeg at damer er mer tilbøyelige til å tro på irrasjonelle ting. Selv finner jeg det slitsomt med damer som tror på rent tullball. Jeg har fått velmente råd fra andre gutter om å bare jatte med. Men jeg klarer bare ikke slikt bedrageri. Det blir også for dumt å innlede forhold basert på løgn. Kunne ikke damene i
det minste akseptere at man kan være enige om å være uenige? Men, nei da!
Typisk er eksemplet med den jenta jeg traff for noen år siden. Hun hadde det for seg at hun kunne kjenne på leggen til andre damer, og si om de hadde mensen eller ikke. Kanskje hun hadde denne evnen? Jeg vet ikke! Men hvis hun hadde denne evnen, så var vel det verdt å finne ut av? Kunne kanskje komme til nytte? Kanskje en og annen Nobel-pris? Jeg kunne selvsagt bare holdt kjeft, men jeg var jo litt nysgjerrig. dessuten var det hun som ville diskutere dette. Så for å finne ut av dette, måtte jeg selvsagt komme med et par spørsmål. Men de spørsmålene oppfattet hun fornærmende. Hun likte ikke at jeg ikke uten videre godtok at slik var det bare! Hun ble regelrett sur og giftet seg med en helt annen fyr. Får håpe han ikke var like nysgjerrig! |
Politikk har jeg helt gitt opp å diskutere med damer. Jeg har for lengst skjønt at alt til høyre for Pol Pot er dem synonymt med ren nazisme.
Var på tur en gang med en annen jente. Hun begynte, helt av seg selv, å ramse opp alt det grusomme med Fremskrittspartiet. Nå både var og er jeg fullstendig klar over at også i det i partiet er det nok av ting å kritisere. Men det hun sa var liksom så totalt uvirkelig. Og, dumme meg, tillot meg å tvile. Jeg hadde jo lest litt i partiprogram og fulgt litt med på hva FrP faktisk stod for. - Men det er jo ikke det de har stemt for? spurte jeg forsiktig.
Kjapt og bestemt svar tilbake: - Men det slik de vil gjøre hvis de kommer til makten! Jeg var smart nok til å ikke spørre henne om hvordan hun viste det. Det var hun som kjørte bilen på det tidspunktet. Hysteriske damer bak rattet kan lett ende opp med knuste biler og det som verre er.
|
Jeg prøvde en gang med litt humor. Stor tabbe:
På kaffelabben kom jeg over en kvinnelig kollega som hadde klart å hisse seg opp over et eller annet. Jeg skjønte at hun trengte å avreagere, så jeg lyttet vennlig og tålmodig. Det viste seg at hun hadde lest noe fryktelig om at alenemødre hadde begynt å stemme Fremskrittspartiet. - Ja, ha? spurte jeg. - Og hvorfor skal de ikke få lov til det? - Da vet de i hvert fall ikke sitt eget beste! - Hmm, så du antar at alle stemmer kun ut fra ren egoisme?
Hun bare gikk!
|
Og hva med New Age og ting som ikke helt lar seg dokumentere. Se bare på bloggingen med
Hva er ditt skjebnetall? Par sitater fra kommentarene:
... Jeg fikk 11, og det stemte skremmende godt! ... stemmer i grunn ganske bra den beskrivelsen ... Tallet 1 er det mest individualistiske og selvstendige tallet av alle ... Din fødselsdatos tallenergi avslører hva det er du har bestemt deg for å lære av livet ... det er i dette tallets energi din virkelige læring er ... Tallet 7 assosieres med planeten Neptun. Påvirket av dette tallet skal du denne gang prøve å utvikle ditt sinn eller bevissthet og få større forståelse for livet ... Du har et stort spirituelt potensiale grunnet dine sterke analytiske evner ... Du har en beroligende healende utstråling ... Styres av Planet: Månen ... merkelig nok stemte det 100% ... Tallet 33 kombinerer energien i tallene 11 og 22 ... Det var virkelig skremmende hvor utrolg godt det stemte ...
|
En ting er at månen regnes som en planet. Men alt det andre?
- Umulig å motbevise!
- Enkelt å bevise hvis det faktisk er noe i det!
Men å bevise noe slikt, krever en kritisk undersøkelse. Men det ser ikke ut som disse damene er interessert i noe slikt. Det vil liksom ikke
vite? Eller kan det være at de egentlig ikke mener det de skriver? Er det snakk om ren parodi? Eller kanskje humor på et høyere plan enn jeg noensinne vil rekke opp til? Kanskje som den svenske dama jeg ble sittende ved siden av i et bryllup:
Også hun var en tøvsuger, og ville selvsagt begynne å diskutere astrologi. Jeg prøvde meg med en kommentar som faktisk hadde fungert på andre damer med I.Q. høyere enn skonummeret:: - Ja, nå er jeg skorpion. Og vi skorpioner tror jo ikke på astrologi!
Dama tok ikke hintet, og ville vite nøyaktig fødselsdato: - For dette kommer an på hva slags skorpion du er!
I ettertid slo det meg at hun kanskje spilte med. Kanskje hun prøvde å dra ironien videre?
|
Så hva med kommentarene om skjebnetallene? Kanskje damene ikke er så talt blottet for kritisk sans og logisk tankeevne? Kanskje de bare mener det ironisk? Men hvordan finne ut av det?
- Hvis de mener dette alvorlig, og jeg spør om de bare tuller, så blir de vel bare sure?
- Hvis de bare tuller, og tror at jeg antok at de tok det alvorlig, så blir de vel enda surere?
Konklusjonen er vel at damer uansett blir sure? Så mitt
egentlige spørsmål er vel bare: Hvor finner man humanetiske klostre?
32 originale kommentarer:Fra: | Diva, divaandrea@live.no |
Tidspunkt: | 2008-07-06 09:17 |
Morsomt innlegg:)) Helt enig med det i at det finnes mange tøvete damer...og menn! Men Humanetiske Klostre...det finnes ikke! |
Fra: | Borgeren |
Tidspunkt: | 2008-07-06 09:46 |
Tøvete menn? Tja, kommer vel an på hvordan man definerer hva som menes med en \'mann\'? ;-) |
Fra: | Perleloftet, annforup@start.no |
Tidspunkt: | 2008-07-06 09:49 |
he he stakkels deg, du har jo bare ikke mødt den rette endnu, der findes sikkert like mange dumme kvinder som mænd, har stødt på begge dele jeg. Endelig etter mange år, så har jeg vært så heldig at finde en mand som er som mig, vi la ting ligge hvis vi er uenige, hva er vitsen å krangle ikke kan vi alle være enig om al ting.. og en anne ting du glemte her oppe. Hva med alle de kvinner som prøver å lage om på deres mænd, huge mistake... man må ta sin partner som det de er, med fejl og mangler. Hilsen fra en kvinne som faktisk er enig med deg... |
Fra: | Borgeren |
Tidspunkt: | 2008-07-06 10:03 |
Takk for det! Kom til å tenke på en hyttetur hvor en dame påstod noe jeg mente (visste!) var fullstendig feil. Men dette var noe jeg visste vi kunne google senere. Altså var det vel ingen vits i å diskutere mer der hvor vi var, uten Internett? Nei, da, dama var så sikker, så sikker at hun likevel ville fortsette å terpe på dette. > man må ta sin partner som det de er, med fejl og mangler. Man elsker ikke sine venner på tross av deres feil og mangler, men på grunn av deres feil og mangler!? > Hilsen fra en kvinne som faktisk er enig med deg... Og dermed knuste du mange av mine fordommer. Takk også for det :-) |
Fra: | spindoc, skjalgthomassen@hotmail.com |
Tidspunkt: | 2008-07-06 09:49 |
Hehe, så sant så sant. Du må nok bare akseptere at løgn er en nødvendig del av sjekkingen. :) Har de troen på astrologi eller en eller annen naturkur, så er det intet annet valg en å jatte med. |
Fra: | Borgeren |
Tidspunkt: | 2008-07-06 09:59 |
Er det noe rart at menn drikker så mye? |
Fra: | LarienCarnesir, cindysk@online.no |
Tidspunkt: | 2008-07-06 10:21 |
Kanskje humor på et høyere plan enn du noensinne vil rekke opp til :O)) Tro kan flytte fjell vet du... |
Fra: | Borgeren |
Tidspunkt: | 2008-07-06 11:18 |
> Kanskje humor på et høyere plan > enn du noensinne vil rekke opp til :O)) Meget mulig! Men det blir i tilfelle som med det fra Arne Nordheim. Hvis det virkelig er snakk om musikk og kunst, er det i så tilfelle på et nivå jeg aldri vil nå opp til. Altså null verdi for meg! > Tro kan flytte fjell vet du... Nei, det vet jeg ikke! Kan du vise meg ett eneste fjell som er flyttet ved hjelp av tro? PS: Uff, så kynisk jeg følte meg nå ;-) |
Fra: | zamoyski, izabella.anna@live.no |
Tidspunkt: | 2008-07-06 11:27 |
Klart at jeg måtte bare lese siden det stod ikke les. Liker veldig fremstilingen din. Det å forene intuisjon med objektivitet er vanskelig for oss Ladies noen ganger, ja! Og menn...har også en utfordring - intuisjon, haha! |
Fra: | Borgeren |
Tidspunkt: | 2008-07-06 11:37 |
Intuisjon? Er det det som har med følelsen for hvordan ting vil gå? Omtrent som den gamle vitsen: - Pessimist: en mann som ikke tror at en kvinne vil klare å lukeparkere! - Optimist: en mann som ikke tror at hun vil prøve! |
Fra: | zamoyski, izabella.anna@live.no |
Tidspunkt: | 2008-07-06 11:41 |
Haha! Kansje Gud har overvurdert mannen en smule når han skapte ham for å si det med Ocsar Wild sine ord. |
Fra: | Borgeren |
Tidspunkt: | 2008-07-06 11:48 |
Du tenker på denne her: - I sometimes think that God in creating man somewhat overestimated his ability. Husk at Gud skapte mannen i sitt eget bilde. Og mann har vel alltid et litt for høye tanker om seg selv? ;-) |
Fra: | Borgeren |
Tidspunkt: | 2008-07-06 11:49 |
Er ikke det hu\' dama som hater parkering så mye at hun vil skattelegge det? |
Fra: | MarocJenta, MarocJenta_VGB@hotmail.com |
Tidspunkt: | 2008-07-06 11:53 |
HAHA! Flott innlegg, borgeren.. :) det er sant.. skal ikke sitte og forsvare mine \"søstre\" med nebb og klør. vi er av og til noen rare skruer. skal analysere alt og alle, tro det beste om oss selv, og blir vi sagt imot av mannfolket blir vi sure og gretne..for vi har jo alltid rett, ikke sant ? ;)) |
Fra: | Borgeren |
Tidspunkt: | 2008-07-07 05:11 |
Takk for rosen! Men jeg ble forvirret. Du er altså en muslimsk jente med sans kritisk sans og selvironi. Det er ikke lett å beholde mine oppsamlede fordommer på den måten :-( Men det at kvinner alltid har rett? Nei! Dere har ikke rett, men dere får rett! Og det er noe helt annet ;-) |
Fra: | cina, cina@live.no |
Tidspunkt: | 2008-07-06 12:01 |
Såklart måtte det leses, uten sure miner. Jeg ler høyt og rått. Ikke alle svelger svada. Du må bare leite litt mer så finner du nok noen som ikke har loffehjerner og hisser seg opp for ingenting :) Men det er noe med astrologi og denslags, noen ganger. Enkelte ting virker bare så ulogisk logisk at man bare ikke kan nekte for det, selv om jeg nekter å tro at alt kan stemme. Men det er vel noe der, astrologien var jo ikke noe nytt tema i går akkurat ;) |
Fra: | Borgeren |
Tidspunkt: | 2008-07-07 05:16 |
Greit nok! Før jeg gir toalt opp, skal prøve å lete litt til etter de som \'ikke har loffehjerner og hisser seg opp for ingenting\'. Det er jo fortsatt et par steder jeg ikke har saumfart. (Enkelte fjellområder i Equador og relativt store deler av indre Borneo.) Men det med \'ulogisk logisk at man bare ikke kan nekte for det\'? Den skjønte jeg ca 0% av :-(
|
Fra: | Borgeren |
Tidspunkt: | 2008-07-07 06:37 |
Ah, takk! Ting falt liksom på plass nå :-) Glem heller ikke hvordan Jens klarer seg når han ikke har svart bil med privatsjåfør: http://www.dagbladet.... |
Fra: | Isdronningen, inquisitive22@gmail.com |
Tidspunkt: | 2008-07-06 12:24 |
*skuffet* her forventer jeg å lese et innlegg som skal få meg til vri meg i raseri over hvor utrolig teite menn er!!! og føler ingenting... ikke et snev av provosert en gang. Men undres litt over alle de merkelige kvinnene som tydeligvis går rundt der ute... Men jeg har et lite spørsmål. Jeg antar at du har likt disse irrasjonelle kvinnene siden du har tilbrakt tid sammen med dem. Det finnes et ganske stort utvalg av kvinner som både kan diskutere politikk, som er humanetikere og som tar valg basert på argumenter for/i mot. Er en slik kvinne feminin? Eller faller du for irrasjonelle kvinner? Har opplevd mange menn som synes det er \"søtt\" at kvinner sier/gjør tåpelige ting |
Fra: | Borgeren |
Tidspunkt: | 2008-07-07 06:46 |
Beklager skuffelsen, tror jeg!? Jeg ble litt forvirret :-) Og for å svare på spørsmålene, så blir jeg ikke skremt av glupe dame og intelligente damer. Og jeg liker damer som vet hva de vil og som har hode til å ville mer enn å få med seg neste Idol. Og jeg tenner ikke på de irrasjonelle kvinnene. Jeg blir rett og slett sliten av dem. Jo, jo, de kan ha vakker kropp, og vakkert ansikt og vakre øyne. Men bak disse vakre øynene er det liksom ingenting? Og, nei, jeg synes ikke det er \'søtt\' at de lirer av seg tåpeligheter. Men hvor finner man de glupe damene? Jo, forresten jeg har da møtt damer som utvilsomt har vært glupere enn meg. Men problemet er kanskje at er så glupe at de vet å holde seg unna meg? ;-) |
Fra: | ghostbuster, o-k-l@hotmail.com |
Tidspunkt: | 2008-07-06 12:26 |
Kvinner er irrasjonelle, uøogiske vesener som ikke skjønner så mye. Derfor velsgner og omfavner kvinnene slikt talltull som nevnt i Larien sitt innlegg om \"Skjebnetall\". Slike \"skjebnetall\" gir kvinnen en utmerket anledning til ikke å forholde seg til sin irrasjonallitet og ulogiske sans (og oppførsel). For slikt liker ikke kvinnen. Skjebnetall og disses \"profetier\" kan godt sammenignes med såkalte \"kattepsykologer\". Begge deler er like idiotisk. Unntatt for kvinnen. Selvfølgelig! |
Fra: | Borgeren |
Tidspunkt: | 2008-07-07 07:20 |
Passer kanskje med et sitat fra W.C.Fields? - No doubt exists that all women are crazy; it\'s only a question of degree. |
Fra: | ghostbuster, o-k-l@hotmail.com |
Tidspunkt: | 2008-07-06 12:32 |
Måtte bare klippe inn min egen kommentar- fordi den var så bra- fra Lariens innlegg om \"Skjebnetall\"; \"Hahahahahahahahahahahahaha! ! !!!!!!! MAKEN til SLUDDER, VÅS OG IDIOTI skal en lete lenge etter, hahahahahahaha... Det var ikke AKKURAT msngel på generelle vendinger og selvfølgeligheter her da ;-D !!! \"Allerede i dine unge år ble din fordomsfrie interesse for erotikkens gleder vekket\". - Er visst vanlig det, at seksualitet blir viktigere når en kommer i puberteten- altså i de unge år! Har jeg hørt. \"Det er da viktig at du har tillit til deg selv og ikke gir opp for fort når du møter på utfordringer\". - Skal en få til noe som helst, må en velha litt selvtillit, og stå på litt...? \"Ditt humør avhenger av om tingene går slik du har planlagt\". - No kidding?? Sånn har JEG det også! Og jeg har ikke tatt lykketalltesten en gang!! \" Uro, rastløshet og nervøsitet kan til tider ta deg og resultere i at du blir oppfarende, og da er lunten kort\". - Jeg er målløs! Og jeg har fremdeles ikke tatt testen!! \"Tallet 33 kombinerer energien i tallene 11 og 22, og fører potensialet i disse tallene til et nytt nivå\". - Hmmmmm... Lurer på om det stemmer for tallene 44 og 66 også jeg...? Eller 17 og 71? \"Du kan ha medfødte spirituelle og clairvoyante evner\". - Legg merke til \"kan\"! \"Du er vennlig og hjelpsom. Pass bare på at du ikke blir for snill og altfor ettergivende. Du kan være så ærlig og direkte at du sårer andre, uten å legge merke til det selv. Er andre like direkte ovenfor deg, kan du bli deg såret. For å rettferdiggjøre deg selv, retter du noen ganger anklager mot andre, fordi du innerst inne kan være svært følsom og usikker på deg selv\". - Her er det BARE å ta lykketalltesten PRONTO!!!\".
|
Fra: | Borgeren |
Tidspunkt: | 2008-07-07 08:17 |
Jo! Bra kommentar! Men du fikk med deg svaret om at du hadde misforstått? Men ikke skjønte jeg helt relevansen i den misforståelsen!? |
Fra: | Redneck, nordlandstr@hotmail.com |
Tidspunkt: | 2008-07-06 14:49 |
De er sprut spenna gærn. Spess hvis de har levd alene i noen dager. Og overtroiske som få. Og de lyver aldri sier de, de bare unngår sannheten. For å ikke såre! *knegg* |
Fra: | Borgeren |
Tidspunkt: | 2008-07-07 08:46 |
De syter og klager over alle som ble ofre for hekseprosessene. Førti tusen dødsdommer i løpet av litt over tre hundre år? Det er en del, det. Men alle disse kan da ikke ha vært 100% uskyldige? |
Fra: | Borgeren |
Tidspunkt: | 2008-07-07 09:15 |
Ja, du kan le, du! Men gråten, den tar meg :-( |
Fra: | Lilja Lavendel, liljalavendel@hotmail.com |
Tidspunkt: | 2008-07-06 16:40 |
Hehe, godt jeg ikke tror på astrologi da. Og jeg har aldri noensinne vært hus- eller mørkeredd. Hvorfor? Fordi jeg ikke tror på spøkelser. :) Dessuten er jeg født på fredag 13. , hehe.. |
Fra: | Borgeren |
Tidspunkt: | 2008-07-07 11:06 |
Jøss? En fornuftig dame! Jeg trodde ikke slike fantes? Noen vil kanskje bli litt skeptisk til det med \'sko fetish\'? Men det er da ikke noe galt eller unormalt med det? Selv elsker jeg sko. I går hadde jeg f.eks. til middag et nydelig par gamle Adidas joggesko med lekre bruke lisser ... ;-) |
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar