fredag 31. oktober 2008

Mellomfornøyd med Get

I går blogget jeg om hvorfor jeg var misfornøyd med Get. Har fått fikset problemet nå. Man kan vel si at jeg nå er mellomfornøyd.

La meg ta det positive først.

  • Nettforbindelsen er rask nok til at jeg får gjort det jeg skal.
     
  • De jeg snakket med, var uten unntak proffe, trivelige og greie.
Så det negative!
  • Hvorfor holdt det ikke med én elektronisk melding for å få fikse dette? Jeg måtte hele tiden følge opp, ringe og mase, sende epost og mase, ringe og purre. Slitsomt!
  • Litt pussig at jeg gjentatte ganger måtte trekke ut kabelen fra veggen for at de skulle se hvilken port jeg hadde. De burde vel holdt med at jeg trakk ut kabelen fra ruteren? Det spiller vel ingen rolle hvilken ende av en kabel man kobler ut? Eller er det noe teknisk jeg ikke har skjønt? Eller kanskje de har erfart at folk ikke helt vet hvilken kabel som er den riktige. I så måte er det kanskje enklere å be kundene koble ut og inn det eneste sikre punktet?
     
  • I går sendt jeg en forespørsel om betaling for denne måneden. Jeg har jo tross alt hatt en uke med en tjeneste jeg ikke har fått? Så langt intet svar på den henvendelsen. Og, for å være litt kynisk, jeg regner heller ikke med å få noe svar. Men hvis jeg derimot ikke betaler det de krever, vil jeg nok raskt høre fra en eller annen inkassoavdeling.
Og hva var egentlig feilen? Så vidt jeg skjønte, har de nå endret på hastighetene til de forskjellige kundene. Og det var i den forbindelse de koblet feil, både hos meg og minst en annen nabo. Disse endringene sier de er for at kundene skal få det de betaler for. Rent teknisk har de kanskje rett i det. Tidligere hadde jeg nemlig meget høye hastigheter, antageligvis mer enn jeg betalte for. Nå fikk jeg dette:

Dette mente fyren fra Get var bra siden jeg nesten fikk det jeg skulle. Nesten? Jeg sjekket videre. I følge wesiden til Get betaler jeg for følgende:
  • Inntil 2500 kbps nedlastning
  • Inntil 750 kbps opplastning
En nydelig formulering! De garanterer nemlig for at jeg aldri vil ha en hastighet som overstiger det jeg betaler for. Noen nedre grense? Nei! Jeg vil dermed alltid ha hastigheter inntil så-og-så mye!

Nå har jeg skjønt såpass at det er vanskelig å garantere noen nedre hastighet. Hvis mange nok naboer bruker nettet samtidig, så vil det kunne bli perioder med lav hastighet. Sånn var det før, og sånn er det nå. Siden jeg tidligere stort sett hadde høyere hastigheter enn jeg betalte for, så hadde jeg heller ingen problemer med å godta at nettet av og til kunne være tregere. Men jeg har nå i over en uke slitt med en feil fordi de skulle sørge for at jeg aldri får høyere hastigheter. Slikt er surt!

PS: Godt mulig jeg må gå til det skritt å betale mer for høyere hastigheter. Men da blir det nok en annen leverandør. Get er nok litt for glade i ordet inntil :-(
2007-11-08 18:22: original, http://www.vgb.no/27257/perma/261785.
2008-09-29 13:05: kopiert.
Original kommentar:
Fra:Logomotiv
Tidspunkt:2007-11-14 19:06
Sier det videre. =)

Ingen kommentarer: