fredag 31. oktober 2008

Hvorfor er Condoleezza Rice republikaner?

Condoleezza RiceCondolezza Rice er kvinne. Hun er også en såkalt afroamerikaner, dvs. det som tidligere var kalt neger. Man skulle vel tro at det ville være naturlig for henne å være demokrat? Hvorfor er hun så republikaner?

For å forklare dette, må vi gå tilbake 55 år, til Jim Crow i Alabama. Faren hennes ville registrere seg for å stemme.

  • Han gikk først til demokratene. De ville ikke ta i mot ham.
  • Han gikk så til republikanerne. De tok i vel mot ham.
Og slik ble han en republikaner! Og som far, så datter!

Og det var historien om hvordan noen korttenkte, rasistiske og uhøflige demokrater var med å  endre verdenshistorien et halvt århundre senere  :-)
2007-11-21 21:09: original, http://www.vgb.no/27257/perma/265576.
2008-09-29 13:05: kopiert.

Kutte ut golfen?

GolfflaggI høst begynte jeg plutselig å få til å golf. Slagene ble lange. Innspillene presise. Puttene satt der de skulle. Og dermed ble det til at jeg nå vurderer å slutte med golf. Absurd? Ja!

Noen toppspiller vil jeg nok uansett aldri bli. Men i høst fikk jeg endelig til noen runder som var såpass gode at jeg så smått vurderte å melde meg på til neste års klubbmesterskap. Jeg ville nok ikke klare å vinne. Men med en rimelig god dag, burde jeg klare cut-en. Og med enda en god dag til, ville jeg fått til en hederlig plassering.

Uansett var det tid for å skrive ned mitt handicap. Tidligere var slik nedskriving noe man gjorde på et et eget kort i golfkroa etter en runde.

  • Man regnet seg frem til nytt handicap,
  • man noterte og
  • man signerte!
Med litt mat og drikke, ble dette ganske så hyggelig. Men nå skulle slikt gjøres over internett. Og det klarte jeg rett og slett ikke!
  • Jeg klarte ikke få opp de riktige dataene,
  • feilmeldinger dukket opp,
  • ting jeg skrev forsvant og
  • alt var bare sorgen!
Man undersøker, man prøver seg frem og man finner ut at sidene var fulle av feil.
Mange feil på websiden.
Og de virker kun med Internet Explorer. De som foretrekker Firefox eller Opera, kan bare glemme å skrive ned sitt handicap. Bruker du Linux, kan du ha bare det så godt.
Feil i Linux
Vel, jeg kan bruke Windows og jeg kan bruke Internet Explorer. I så måte er det mer snakk om vilje enn evne. Men moroa forsvant. Hvorfor skal jeg hvert år betale masse penger til golfforbundet uten at de klarer å få utviklet websider som er noenlunde korrekte? Og når man begynner å tenke slik, så fortsetter man:
  • Hvorfor skal jeg bruke penger på å få mange eksemplarer av et høyglanset golfmagasin i postkassa som jeg stort sett aldri leser?
  • Hvis jeg i stedet for å golfe, sparker fotball eller bruker marka, så vil jeg komme i bedre form!
  • I sommer ble det bare tid til én sykkeltur til Huk i sommer. Golfen tok de andre fridagene med godt vær.
  • Og jeg vil jo spare noen tusenlapper!
Så det er kanskje satt på spissen at jeg slutter med golf bare fordi de ikke klarer å lage gode websider. Men det var utvilsomt de håpløse websidene som satte i gang tankevirksomheten.

Uansett ser ikke lenger frem til å gå gode runder. For gjør jeg det, vet jeg at jeg må fyre opp både Windows og Internet Explorer. Moroa er rett og slett borte. Og når moroa er borte, er det vel på tide å finne på noe annet? :-)
2007-11-21 20:38: original, http://www.vgb.no/27257/perma/265565.
2008-09-29 13:05: kopiert.
4 originale kommentarer:
Fra:JaSol_Spania, sol@jasol.eu
Tidspunkt:2007-11-21 21:13
I golf som i alle andre besettelser er man jo aldri bedre enn sin siste runde. Jo lengre det blir til neste gang, desto vanskeligere blir det å opprettholde spillet.

Det er fascinerende, og vanskelig. Med golf.

Nå bor jeg i et land der vi spiller golf året rundt, så hyppigheten kommer an på meg selv.

Du skal imidlertid synes det er morsomt, ellers er det ingen vits.

Kanskje begynner det å krible i golfsvingen utpå vårparten? :o)
Fra:Anonym
Tidspunkt:2008-03-04 07:13
Det ble til at jeg meldte meg ut. Ikke lett å forklare folk at jeg slutta på grunn av websidene. Men det var jo utvilsomt de som fikk meg til vurdere om jeg skulle fortsette.

Men jeg kommer nok til å prøve på nytt når jeg vet de har fiksa feilene. Men så lenge det bare er jeg som har problemer med dette, vil nok ikke dette skje de første årene.

Selvsagt kribler det etter å spille. Men har ofte skjedd at årets første runde også er årets beste. Kanskje jeg kan ha godt av en pause en 10-20-30 år? ;-)
Fra:Breiflabben, tronlive@online.no
Tidspunkt:2008-03-04 09:28
Merkelig at vi andre klarer å holde styr på vårt handicap da?

Nei hvis ei nettside og det å ikke få til å endre sitt handicap på nettet er grunn til man legger opp golfen, da er det ikke mye golfinteresse.

Kanskje dette vil friste?

http://www.vgb.no/945...
Fra:Anonym
Tidspunkt:2008-03-04 09:36
Kan jeg anta at du er av de som alltid bruker Windows og Internet Explorer? ;-)

Men, selvsagt, du har et poeng! Jeg har f.eks. aldri vært så interessert at jeg har dratt til utlandet for å spille.

Uansett takk for link til reportasjen. Det fristet jo litt :-)

Magiske Lillomarka #2

I går blogga jeg et par bilder fra en tur i marka. Herved et til:

Romstjern, Lillomarka
Romstjern. Is på vannet. Stener oppå isen. Tåke i bakgrunnen. Litt magisk det også?

PS: Jo, bildet kunne nok blitt en smule annerledes med bedre lys, dyrere kamera, stødigere hender og en smule mer kompetent fotograf. Men kanskje det var alle manglene som gjorde at bildet tross alt ble som det ble? Jeg hadde uansett ikke orket å drasse med meg et tyngre kamera :-)
2007-11-21 08:17: original, http://www.vgb.no/27257/perma/265387.
2008-09-29 13:05: kopiert.

Hva er det med damer og telefonsvarere?


TelefonsvarerDet ser ut som om gode gamle Homo Sapiens er i ferd med å splittes opp i to grupper:

  • Homo Repsonsus, det svarende mennesket
  • Homo Imbesillus, de som aldri klarer å legge igjen beskjed på svarere
Bare så trist at stort sett alt av hunkjønn ender opp i den andre gruppen. Det begrenser mulighetene til forplantning innen den første gruppen.

Selv har hatt en del kontakt med trivelige og hyggelige damer, den slags damer jeg mer enn gjerne ville hatt mer kontakt med. Og, ja, jeg har fulgt reglene om å ringe tilbake. Men har de ringt tilbake til meg? Jo, da noen ganger. Men jeg sitter ikke ved siden av telefonen kontinuerlig. Og er jeg på tur, eller snakker med andre, hender det jeg overlater til svareren å formidle beskjeder. Og hvis man aldri får noen respons tilbake, så mister man litt etter litt noe av interessen. Man bør også gi seg før det ender med politianmeldelse for trakassering?

Etter at teknologien gjorde det mulig å se hvem som hadde ringt, selv uten beskjed på svareren, har jeg bittert innsett at damer rett og slett ikke er i stand til å legge igjen beskjeder å svareren. Og det kan kanskje forklare hvorfor det aldri ble noe ut av diverse forhold?

Ikke bare er det mulige forhold som har gått ad heden på den måten. For en del år siden var jeg i et prosjekt som var avhengige av data fra en annen avdeling på jobben. Jeg fikk navnet på hun som satt på disse dataene. Men den dama var det vanskelig å få tak i.
  • Aldri svar på telefonen.
  • Ikke til stede når jeg stakk innom.
  • Epost hjalp heller ikke.
Det ble at jeg sendte henne en fysisk beskjed om hva jeg trengte. Null respons!

Endelig, lenge etter at prosjektet hadde gått av dundas, traff jeg på henne. Jeg spurte henne om hun hadde fått forespørslene mine. Jo, da!Og hun hadde faktisk prøvd å ringe meg tilbake. Så la hun til med et åndsforlatt blikk:
- Jeg kom jo bare til en svarer!
Det som irriterer meg nå, er at hvis jeg hadde kaldkvelt henne den gangen, ville jeg nå for lengst vært ute på prøve!  :-(

PS: Jo, da, jeg vet er noen såkalte hankjønn som heller aldri klarer å gi beskjed på svareren. Men jeg velger å plassere disse i kategorien kjerringer. For det skal vel mer til enn skjeggvekst og vedheng for å være en mann?
2007-11-20 20:40: original, http://www.vgb.no/27257/perma/265285.
2008-09-29 13:05: kopiert.
7 originale kommentarer:
Fra:Tamina, renipus@hotmail.com
Tidspunkt:2007-11-20 20:47
Oooops! Jeg er en slik dame! Nå kom jeg på en skikkelig flause jeg gjorde en gang.
Det blir det innlegg av, tror jeg.
:-)

Fra:samfunnsengasjert_, christiandidriksen@hotmail.com
Tidspunkt:2007-11-20 20:51
Fikk dama sparken, eller var dette en statlig/kommunal arbeidsplass der slikt tilsynelatende ikke er så nøye?
Fra:Anonym
Tidspunkt:2007-11-20 21:13
Dama fikk aldri sparken! For du hadde helt rett i dine mistanker. Det var en statlig eid bedrift.

Og selv om denne bedriften, faktiskt et telekommunikasjonselskap, ikke lenger har 100% statlig eierskap, så har det visstnok ikke blitt noe bedre med årene.

Jeg kan blogge mye om dette, men vet ikke om jeg bør?
Fra:Tamina, renipus@hotmail.com
Tidspunkt:2007-11-20 20:56
http://wwwvgb.no/231...
Ja, dette var det du som minnet meg på ved å ha denne overskriften.
Hihi!
Fra:Anonym
Tidspunkt:2007-11-20 21:10
Ok! Jeg har respekt for folk som innrømmer at de har vansker med ting.

Og hvis damer innrømmer at de er redde for noe, så våkner ridderen i meg.

Men inntil de kommer med slike innrømmelser, så - tja - kanskje det er dumt av meg å tolke manglende svar som dumhet og/eller ren ondskap?
Fra:The_Voice, the_voice@live.no
Tidspunkt:2007-11-20 21:00
jeg er forsåvidt ingen dame _ennå_. men jeg forbanner svarere eller noe sånt. sikkert dumt det.

Fra:JaSol_Spania, sol@jasol.eu
Tidspunkt:2007-11-20 21:14
Jeg legger igjen en beskjed på svarer, hvis det er viktig.

Jeg har en tante som kan fortelle og snakke med telefonsvareren i opptil 15 minutter. Helt enormt!

Hun får mange plusspoeng fra meg, nettopp fordi hun snakker til en død ting, uten respons i øyeblikket.

Jeg ringer BESTANDIG tilbake til tante! :o)

Magiske Lillomarka

Badevekta i dag morges gav klar beskjed om hva som skjer Hvis jeg ikke mosjonerer. Det har muligens aldri vært så mye av meg noengang tidligere!

På med joggeskoene og ut i Lillomarka! Jeg tilhører den lykkelige delen av menneskeheten som noenlunde fritt kan regulere arbeidstiden. Altså ut mens det fortsatt var lyst! Og hvilket lys det var! Her noen ekstra lys i det jeg strenet opp mot Lilloseter.

Lys påslått på veien opp mot Lilloseter.
Selvsagt litt absurd at de lysene står på midt på dagen. Men det passet så perfekt, der og da. I den ene lomma hadde jeg kameraet. I den andre lomma hadde jeg MP3-spilleren som akkurat da spilte Hedwig's Theme fra musikken til Harry Potter. Jeg fikk en følelse av magi!

Så snudde jeg meg og fikk tatt bilde av en av lampene som prøve å lyse opp sola:
Lys på over sola.
Også litt magisk?

PS: Vel hjemme nå. Der er mørkt. Forsøk nummer to på konverteringen av databasen tar sin tid. Altså kan jeg blogge litt utover kvelden jeg sliter med gjenstridige data og et par øyelokk som insisterer på å gli igjen. Det er nå jeg betaler prisen fleksibel arbeidstid :-)
2007-11-20 18:08: original, http://www.vgb.no/27257/perma/265246.
2008-09-29 13:05: kopiert.

Klar beskjed på butikkdør

Fint vær forrige uke. Og med alle lysene på i en lampeforretning, kan det for bli varmt. Altså lufter man:

Åpen butikkdør med gitter.
Og lappen de har hengt opp på døra?
VENNLIGST BENYTT INNGANG INNE PÅ SENTERET. TAKK.
Skulle T-1000 stikke bortom en tur, får vi håpe han forstår norsk :-)
2007-11-20 15:47: original, http://www.vgb.no/27257/perma/265212.
2008-09-29 13:05: kopiert.

Hvordan knuse golfambisjoner

Golfball foran provisorisk green.Sommeren 2025! Årets største golfbegivenhet, The Open Championship, er avsluttet. Ingen nordmann på topp denne gang heller.

Herved en mulig forklaring: en norsk gutt, ca. 12-13 år gammel, begynte nemlig å interessere seg for golf. Faren, som var en god far, skjønte at her gjaldt å støtte guttens sunne interesser. Det spilte ingen rolle at ingen i hans familie noen gang tidligere hadde rørt en golfkølle.

- Hvis guttungen vil spille golf, så skal han få spille golf!
Dette var i sommerferien. De kjørte til en golfbane og strenet inn i den såkalte proshopen. Her skulle det handles utstyr! Men så langt kom de ikke. Dette var som sagt om sommeren. Det var varmt. Faren hadde på seg en T-skjorte eller noe lignende. Og det likte sletts ikke ekspeditøren:
- Dø, vi går ikke kledd slikt her!
Faren snudde, gikk ut og gav sønnen klar beskjed:
- Du skal ikke spille golf!
Guttungen var både smart og lojal. Han gav opp sine golfambisjoner, der og da. Godt mulig han også mistet lysten :-(
2007-11-20 08:18: original, http://www.vgb.no/27257/perma/265109.
2008-09-29 13:05: kopiert.
2 originale kommentarer:
Fra:sjalle, dill@dall.dull
Tidspunkt:2007-11-20 09:31
Synd, for golf er gøy. Bare så synd med alle de heslige snobbeøglene som labber rundt godt over par i rutete vederstyggeligheter og tror de eier hele banen.
Fra:Borgeren
Tidspunkt:2008-07-07 19:46
Hvis de er medlemmer av en klubb som eier sin egen bane, så ikke bare tror de at de eier hele banen, de er faktisk eiere av hele banen!

Og da må de vel få lov til å gå rundt slik? ;-)

Dumme ting man drømmer

KjolebutikkBegge mine foreldre er døde. Ca. to år etter at min mor gikk bort, hadde jeg en absurd drøm. I denne drømmen snakket mamma om pappa som om han fortsatt levde. I begynnelsen var dette naturlig. Men så var det som om virkeligheten så smått trengte inn hodet mitt. Pappa var jo død for lengst! Jeg prøvde forsiktig å informere om dette:

- Men, mamma, du vet jo at pappa er død?
Så kom det enda litt mer virkelighet inn i drømmen, og jeg innså:
- Ups, sann, mamma er jo også død!
Og da våknet jeg! Jeg følte meg dum, skremt og trist! Men våken, meget våken! Og jeg ble litt fascinert over hvordan hodet mitt fungerte i den fasen hvor jeg var i ferd med å våkne opp. Noe lignende opplevde jeg i går natt. En ny absurd drøm.
Denne gang hadde jeg fått en genser. Og til den trengte jeg en topp eller trøye. To ganger var jeg innom en kjolebutikk i kjøpesenter i nærheten for  kjøpe dette. Men jeg fant ikke det jeg skulle. Jeg etterlot meg en haug med upassende klær i et hjørne. Jeg lovte å komme tilbake en tredje gang. Men jeg visste at jeg kom nok ikke til å kjøpe noe. Og jeg var bekymret for hvordan jeg skulle si det. Kanskje jeg bare skulle la være å komme tilbake?
KjøpesenterSå trengte virkeligheten inn, litt etter litt.
  • Det første som slo meg, var at der jeg hadde handlet, er det ingen slik butikk. Kun en frisør og et postkontor. Noe var liksom galt?
     
  • Det andre som slo meg, var at jeg hadde ikke fått noen genser! Ah, da var det i hvert fall intet poeng i å kjøpe det jeg var på jakt etter?
Og så det skremmende som gjorde at jeg våknet:
  • I drømmen var jeg en kvinne. Men jeg er jo enn mann!
Og, ja, da ble jeg meget, meget, meget våken!

Og lettet! Takk pris jeg tilhører den halvparten av menneskeheten som fikser alle klesinnkjøp hvert skuddår med en snartur innom Fretex!

Og, nei, jeg er ikke interessert i kvasifreudalske tolkinger av denne drømmen :-)
2007-11-16 09:01: original, http://www.vgb.no/27257/perma/264101.
2008-09-29 13:05: kopiert.

Hvilket hår?

Fra forsiden til Nettavisen:

Kommunestyret i Levanger slo ut håret med fyll og grisevitser på høyfjellshotellet. Nå må ordføreren svare.
Jeg tillater meg å tvile på sannhetsgehalten :-)
2007-11-15 14:31: original, http://www.vgb.no/27257/perma/263905.
2008-09-29 13:05: kopiert.
2 originale kommentarer:
Fra:Grundes_lille_Verden, neo_no@hotmail.com
Tidspunkt:2007-11-17 06:40
*kniiisssss..

At jeg ikke SÅ den!!!

;-)
Fra:Anonym
Tidspunkt:2007-11-18 15:38
Verre er det å være med på diverse forjulsfestligheter. Hva hvis en noen med minimalt hør foreslår noe à la: \"Nei, nå skal vi slå ut håret, dere!\"

Stemingen kan bli noget ødelagt hvis jeg da spør tilbake: \"Hvilket hår?\"

Tror jeg skal begrense mitt alkoholinntak i tiden fremover :-)

Litt for mange etternavn

UniversetMens jeg ventet på at Java-koden min skulle bli ferdig med å konvertere en database, surfet jeg til en artikkel hos Aftenposten om dobbelte etternavn.

Det var da jeg begynte å tenke på hva som skjer hvis alle nyfødte barn skal ha etternavn fra både mor og far?

  • Den første generasjonen får to etternavn.
  • Den andre generasjonen har fire etternavn.
  • Tredje generasjon får åtte etternavn.
Og så begynte jeg å regne på hvor lang tid tar det for barna vil ha flere etternavn enn det er elementærpartikeler i universet. 242 generasjoner!

Forhåpentligvis har man funnet frem til litt bedre løsninger før den tid :-)
2007-11-14 18:53: original, http://www.vgb.no/27257/perma/263675.
2008-09-29 13:05: kopiert.
15 originale kommentarer:
Fra:Prinsesse Hella, uber_hella1@hotmail.com
Tidspunkt:2007-11-14 18:57
Jeg har så kjedelig etternavn, så mine barn skal ha farens navn...
Fra:Anonym
Tidspunkt:2007-11-14 19:14
Er Johansen spennende nok for deg? Nei, tenkte meg det :-(
Fra:Logomotiv
Tidspunkt:2007-11-14 18:57
Hei, jeg er her nede =)

Fra:Nunzio, bustehauet@yahoo.no
Tidspunkt:2007-11-14 19:09
=)!

Har du prøvd å rgne deg bakover da?
I følge teorien skulle ikke oldeforeldrene våre hatt etternavn i det hele tatt...

Går vi enda lenger tilbake ville jeg tro folk bare tiltalte hverandre med et blikk, og kanskje føyde til et grynt hvis de skulle si \"hele navnet\"...
Fra:Anonym
Tidspunkt:2007-11-14 19:19
Gode poeng! Men her er det snakk om heltallsmatematikk. Enten null, én eller flere.

Og, he, he, jeg vet nøyktig hvor mitt Johansen kom fra. Min farfar het Johan Kokko. Min far og noen av hans søsken valgte da å bytte til et litt mer normalt etternavn.

I ettertid har jeg så smått ønsket at de kunne valgt et litt mer spennende etternavn. Keagan? Daglish? Hughes? Clemence?

Og, tja, nå hadde det kanskje vært morsomt å hete Kokko? :-)
Fra:Prinsesse Hella, uber_hella1@hotmail.com
Tidspunkt:2007-11-14 19:17
#1,5 Det er jo faktisk vanligere enn mitt det..
(vet jeg etter å ha sjekka ssb)
Fra:Anonym
Tidspunkt:2007-11-14 19:22
Og da kan vi trygt anse kveldens patetiske sjekke-via-nettet-forsøk som totalt og fullstendig mislykket.

Tilbake til Java-koden ;-)
Fra:Nunzio, bustehauet@yahoo.no
Tidspunkt:2007-11-14 19:21
Det nærmeste burde vel bli noe finskklingende... Kokkonen...
-Var ikke han skihopper?
=)
Fra:Anonym
Tidspunkt:2007-11-14 19:24
Jo, Akseli Kokkonen, skihopper!

Og så har du komponist Joonas Kokkonen. Kanskje verdt å prøve å laste ned noe av ham? :-)
Fra:Prinsesse Hella, uber_hella1@hotmail.com
Tidspunkt:2007-11-14 19:28
#4,5 *flirer og rødmer*

Jeg ble da i det minste så sjarmert at jeg måtte sjekke om du var \"sjelden nok\" ;)

Fra:carpe50, moegles@msn.com
Tidspunkt:2007-11-14 19:47
mine barn har to navn.. jeg tenker på gru når de skal gifte seg med noen med to etternavn... skal barna få fire etternavn, da?

De voksne får etterhvert sile ut hvilke navn som er mest \"sjeldne\" og som bør fortsette.. sånn har jeg forstått skjer i mange familier, der familienavn kan \"dø ut\"..

Fra:cyanira, cyanira@live.no
Tidspunkt:2007-11-14 19:55
Kokko er knall! Så genialt. Jeg kunne også hatt en fancy navn, men det ble byttet til Olsen. Orginalt nok, hurra! Gjett om jeg skal gifte meg og få et fint navn en gang da ;)

Fra:Røtidalen, mortenbratli@hotmail.com
Tidspunkt:2007-11-14 20:06
Hvis jeg skulle byttet etternavn, ville jeg hete \"Budt\".
Tenk der for en værden som åpner seg da.
- parkering forbudt.
- røyking forbudt.
- inngang forbudt.
- innkjøring forbudt.

Fra:Lilleva, eva@bernerboogie.com
Tidspunkt:2007-11-14 21:36
Jeg har et sånt spesielt etternavn, at jeg nekter å gi det opp. Det er bare vår slekt som heter det, og det er bare jeg på denne siden som kan føre det videre.
Samtidig vil jeg at både jeg og barna skal hete det samme som mann/far- så da blir det dobbelt.
Hva de velger å kalle seg selv eller barna sine når de blir voksne, får bli opp til dem.

Fra:Ikkeborg, aliasdaisi@hotmail.com
Tidspunkt:2007-11-14 21:42
Faktisk så har æ både vanlig(fra pappa) og litt mere uvanlig (slektsnavn fra mamma) etternavn. Og æ tror ikke æ blir å gi opp etternavnet fra mamma si sia.

To spørsmål om mulig dumhet

Sitat fra en artikkel hos Dagbladet i dag:

 – Ofte framstilles jeg som mye dummere enn jeg er. Men jeg ville ikke kommet meg dit jeg er hvis jeg ikke hadde omløp i hodet.
Første spørsmål:
Andre spørsmål:
  • Hvem av disse to har kommet lengst?
Spørsmålene er retoriske :-)
2007-11-13 18:18: original, http://www.vgb.no/27257/perma/263355.
2008-09-29 13:05: kopiert.
2 originale kommentarer:
Fra:Prinsesse Hella, uber_hella1@hotmail.com
Tidspunkt:2007-11-13 18:30
Og hvorfor er alle så himla opptatt av hvor klærne hennes er kjøpt????

(måtte sniklese litt på de svarene og spørsmålene)

Fra:Logomotiv
Tidspunkt:2007-11-14 19:01
Klikker jeg her -> =)

Nå ble jeg virkelig bekymret

Kjære forelder/verge, Du har mottatt denne eposten fordi din sønn eller datter har valgt å registrere seg på Habbo Hotel (www.habbohotel.no). Vår tjeneste krever at alle brukere under 15 år oppgir en e-post adresse til en forelder eller verge, slik at vi kan informere vedkommende om registreringen de har utført. Din e-post adresse vil ikke bli brukt i andre sammenhenger enn i dette ene tilfellet, og er allerede slettet fra vårt register.Gikk gjennom gårsdagens vekkfiltrerte eposter. Kom over en som gjorde meg bekymret, faktisk redd.

At eposten ble filtret vekk, var greit nok. Det var en ukjent avsender med auto i navnet. Og jeg heter i hvert fall ikke lol. Kort sagt ingen epost fra noen jeg kjente til noen som vet hvem jeg var. Altså spam! Men jeg ble likevel nysgjerrig nok til å sjekke innholdet. Skremmende!

Det aller første som skremte meg, var at de hevdet jeg var blitt forelder eller verge. Men, heldigvis, en sjekk på de siste kontoutskriftene viste at arbeidsgiveren ikke har begynt med tvangstrekk av lønnen min. I hvert fall ikke for noen slike forpliktelser. Puh!

Men da er det altså en eller annen fjortis som ville bruke en tjeneste på nettet. Han eller hun måtte oppgi epostadressen til noen ansvarlige, og valgte da en mer eller mindre totalt tilfeldig adresse. Men ikke mer tilfeldig enn at han eller hun valgte navnet lol - laughing out loud! Og det er skremmende at en tjeneste på nettet har så svak beskyttelse. De har nå mottatt en epostadresse som en eller annen fjortis hevdet var en ansvarlig. Og da var det liksom greit?

Skremmende også at en norsk (?) tjeneste klarer å skrive hotell med kun én l på slutten?

Men det aller mest skremmende er muligheten for at hele eposten kun er juks. De bare sender ut en drøss av dette og lurer naive mottagere som meg til å sjekke ut hva dette er for noe. Attpåtil fikk de ekstra reklame for tjenesten i bloggen min? :-(

2007-11-10 09:22: original, http://www.vgb.no/27257/perma/262286.
2008-09-29 13:05: kopiert.
8 originale kommentarer:
Fra:Hekla
Tidspunkt:2007-11-10 09:32
Ja, men du kan jo bare la være å godkjenne.
Skjønner ikke hvordan du kunne motta e-posten hvis det ikke er din adresse?
Habbo Hotel er ikke norsk i utgangspunktet.
Derfor Hotel. Funker helt greit hos oss dette her.
Fra:Borgeren
Tidspunkt:2008-06-09 18:42
Jeg fulgte tipset ditt ... og lot være å godkjenne ;-)
Fra:misty123, akarin-n@online.no
Tidspunkt:2007-11-10 09:39
Dette er et sted hvor barn bare legger seg inn og spiller og de hvet at de må lyve på alderen.veldig populært blant 8---10år.skremmende at de legger andres navn som ansvarlig send mailen til der den kom fra.
Fra:Borgeren
Tidspunkt:2008-06-09 18:43
Og hvis de sender mange slike eposter, vil en av dem til slutt godkjenne!?
Fra:ARGUS37, srb@roby.no
Tidspunkt:2007-11-10 10:00
Nå finnes det cyber-programmer som åpner for at du kan \"sperre\" enkelte URL\'er for din PC, men disse små smartingene greier vel snart å finne en vei rundt noe slikt...
Fra:Borgeren
Tidspunkt:2008-06-09 18:44
Jeg vet ikke om jeg helt skjønte det med slik sperring. Men så er jeg da heller ingen ung smarting :-(
Fra:James Blond, ikkeno@sajegikke.no
Tidspunkt:2008-06-08 10:53
Hei!

Den e-posten du har motatt, er på en måte ikke noe automatiske greier.
En eller annen personen under 15år har registrert seg på habbo.no .
Når man er under 15år så må en forelder/verge vite om det.
Derfor må barnet oppgi en av foreldrenes/vergenes e-post.
Det er av en rar grunn at norn lyver om dette, og skriver inn kun fantasi eposter.

Det med at det kun er en L, er fordi:
Habbo er egentlig finsk, og de finske oppfinnerne ville ha ett engelsk navn Habbo HoteL.
Hotell på engelsk blir Hotel.
Det er temmlig logisk...
Fra:Borgeren
Tidspunkt:2008-06-09 18:46
Takk for forklaringen!

Og jeg skjønner at min kamp mot \'hotel\' på norsk, er tapt for lengst :-(

Også lærere kan trenge trøst


Teddybjørn på et kontor Gikk forbi en skole i går. Fikk sympati for lærerens arbeidssituasjon. På et av kontorene var det en teddybjørn!


Dette var altså en skole på østkanten av Oslo. Man kan selv tenke seg arbeidssituasjonen for lærerne der. Bråkete elever, frekke elever, elever som ikke følger med og elever som er fraværende når det passer dem best.

Etter flere timer med slike krapyl, må det være godt å komme inn på kontoret og bli møtt med en liten krabat som med åpne armer inviterer til å dele en klem :-)

2007-11-10 06:54: original, http://www.vgb.no/27257/perma/262276.
2008-09-29 13:05: kopiert
2 originale kommentarer:
Fra:Blikkboks
Tidspunkt:2007-11-10 07:07
Tror dette heller er fenomenet \"klassebamse\" som går på rundgang mellom elevene som en annen prostituert..

Fra:Redneck, nordlandstr@hotmail.com
Tidspunkt:2007-11-10 07:15
Eller \"bakterie-klase\" hehe...

Mellomfornøyd med Get

I går blogget jeg om hvorfor jeg var misfornøyd med Get. Har fått fikset problemet nå. Man kan vel si at jeg nå er mellomfornøyd.

La meg ta det positive først.

  • Nettforbindelsen er rask nok til at jeg får gjort det jeg skal.
     
  • De jeg snakket med, var uten unntak proffe, trivelige og greie.
Så det negative!
  • Hvorfor holdt det ikke med én elektronisk melding for å få fikse dette? Jeg måtte hele tiden følge opp, ringe og mase, sende epost og mase, ringe og purre. Slitsomt!
  • Litt pussig at jeg gjentatte ganger måtte trekke ut kabelen fra veggen for at de skulle se hvilken port jeg hadde. De burde vel holdt med at jeg trakk ut kabelen fra ruteren? Det spiller vel ingen rolle hvilken ende av en kabel man kobler ut? Eller er det noe teknisk jeg ikke har skjønt? Eller kanskje de har erfart at folk ikke helt vet hvilken kabel som er den riktige. I så måte er det kanskje enklere å be kundene koble ut og inn det eneste sikre punktet?
     
  • I går sendt jeg en forespørsel om betaling for denne måneden. Jeg har jo tross alt hatt en uke med en tjeneste jeg ikke har fått? Så langt intet svar på den henvendelsen. Og, for å være litt kynisk, jeg regner heller ikke med å få noe svar. Men hvis jeg derimot ikke betaler det de krever, vil jeg nok raskt høre fra en eller annen inkassoavdeling.
Og hva var egentlig feilen? Så vidt jeg skjønte, har de nå endret på hastighetene til de forskjellige kundene. Og det var i den forbindelse de koblet feil, både hos meg og minst en annen nabo. Disse endringene sier de er for at kundene skal få det de betaler for. Rent teknisk har de kanskje rett i det. Tidligere hadde jeg nemlig meget høye hastigheter, antageligvis mer enn jeg betalte for. Nå fikk jeg dette:

Dette mente fyren fra Get var bra siden jeg nesten fikk det jeg skulle. Nesten? Jeg sjekket videre. I følge wesiden til Get betaler jeg for følgende:
  • Inntil 2500 kbps nedlastning
  • Inntil 750 kbps opplastning
En nydelig formulering! De garanterer nemlig for at jeg aldri vil ha en hastighet som overstiger det jeg betaler for. Noen nedre grense? Nei! Jeg vil dermed alltid ha hastigheter inntil så-og-så mye!

Nå har jeg skjønt såpass at det er vanskelig å garantere noen nedre hastighet. Hvis mange nok naboer bruker nettet samtidig, så vil det kunne bli perioder med lav hastighet. Sånn var det før, og sånn er det nå. Siden jeg tidligere stort sett hadde høyere hastigheter enn jeg betalte for, så hadde jeg heller ingen problemer med å godta at nettet av og til kunne være tregere. Men jeg har nå i over en uke slitt med en feil fordi de skulle sørge for at jeg aldri får høyere hastigheter. Slikt er surt!

PS: Godt mulig jeg må gå til det skritt å betale mer for høyere hastigheter. Men da blir det nok en annen leverandør. Get er nok litt for glade i ordet inntil :-(
2007-11-08 18:22: original, http://www.vgb.no/27257/perma/261785.
2008-09-29 13:05: kopiert.
Original kommentar:
Fra:Logomotiv
Tidspunkt:2007-11-14 19:06
Sier det videre. =)

Fordel med anonym blogg

Var på sykebesøk i går ettermiddag. Mye bloggemateriale i den forbindelse. Bl.a. ser jeg for meg et krisemøte på Ullevål sykehus i hele natt, i en dyp kjeller med bevæpnede vakter utenfor. Til stede var stort sett alt av toppsjefer i politiet, hæren og offentlig forvaltning. Inn kommer en mann med mange stjerner og snorer.

- Da har vi endelig fått lokalisert og destruert det savnede filteret med de dødelige aggressive muterte radioaktive bakteriene.
- Takk pris! Noen spredning?
- Vi har hatt egne elitegrupper ute og samlet inn alle ansatte og pasienter som har vært i nærheten.
- Og disse personene .. ?
- ... er sperret inne på egne isolater med maksimal sikkerhet!
- Så da kan vi anse krisen som over?
- Nei!
Støvete plate med smilansikt- Nei?
- Nei! Se på dette bildet vi tok av filteret før vi destruerte det!
- Å, Herre min Guuud!
- Ja! Dessverre! En ikke-identifisert person har berørt filteret med minst én finger.
- Et barn?
- Vi trodde det, og dermed kastet vi bort flere timer. Men analyse av tykkelsen på sporet har vist at det er snakk om en fysisk voksen mann.
- Fysisk voksen?
- Ja, man kan jo lure på hva slags person det er som begynner å tegne i støvet på denne måten?
- Og vi vet ikke hvor denne personen befinner seg?
- Nei! Men vi har nå alle tilgjengelige mannskap ute for å spore opp denne personen.
- Og hvis, når, dere finner ham?
- Alle har stående ordre om å avlive ham, umiddelbart!
- Litt vel drastisk?
- Vi kan bare ikke ta noen sjanser! Kan vi?
- Nei, du, du, har nok rett!

Jeg tror jeg fortsetter å blogge anonymt, litt til :-)
2007-11-08 07:48: original, http://www.vgb.no/27257/perma/261618.
2008-09-29 13:05: kopiert.

Ikke fornøyd med Get

Lite blogging fra meg i det siste med pre-ISDN-hastigheter fra Get.

Sist torsdag morgen begynte det å gå tregt, og tregt har det vært siden. Hastighetene er som for litt over fem år siden:

Problemet er at behovet er en smule annerledes:
  • Websider er blitt fyldigere og det er håpløst å få frem dokumentasjon på det jeg utvikler.
  • Bredbåndstelefoni krever høyere hastigheter for at jeg ikke skal høres ut som Donald Duck.
  • Ikke lett å drive VNC-vedlikehold på andre maskiner rundt omkring i landet.
Og, ja, jeg har ringt og jeg har sendt epost og jeg har ringt og ringt. Folkene jeg snakker med, er trivelige og greie. De klarer å spore opp feilen, og de gjør nok sitt beste for å få den rettet. Men nettet mitt er fortsatt like tregt. Hva gjør jeg?

PS: Og i dag fikk jeg en regning fra nettopp Get. Ikke lett å betale slikt siden jeg er avhengig av nettet for å betale :-(
2007-11-06 18:23: original, http://www.vgb.no/27257/perma/261108.
2008-09-29 13:05: kopiert.
5 originale kommentarer:
Fra:sara, mikrosafari@inbox.com
Tidspunkt:2007-11-06 18:27
Det kan jo vere modemet ditt som har hengt seg litt opp? Prøv å dra ut stikkontakten i veggen og sett det inn igjen for så å se om det går noe raskare.

Fra:Anonym
Tidspunkt:2007-11-08 12:38
Ha\'kke modem. Direkte internett :-)
Fra:sjalle, dill@dall.dull
Tidspunkt:2007-11-06 18:39
Send regningen i retur.
Det må bli slutt på at leverandører inne it/tele kan tillate seg feilmarginer helt inni hampen. Egentlig er dette en arv fra Microsoft, - gjengen som har fått hele verden til å tro at omstart av maskinen er en integrert del av systemutvikling. Grrrr

Fra:Valr, lavrep@gmail.com
Tidspunkt:2007-11-06 18:46
Tja ,bytt til telenor de eier de fleste linjene og de prioriterer sine egene først, kansje kansje.. Har brukt bare dem og aldri hatt noe og klage på.. jo forresten når dem skulle øke hastigheta datt je ut,men det ble fiksa ganske fort ..

Fra:grethe56, grethe56@online.no
Tidspunkt:2007-11-06 18:47
jeg mååååå dra ut pluggen til modemet både i ny og i ne og i ny...og i ...

Halloween - før du gir noe som helst

At nordmenn er sauer, får vi et nytt bevis på i kveld. Vi har ukritisk innført halloween uten en gang å ha et norsk navn på dette tullet.

Før du eventuelt gir etter for presset for å gi noe, ta en titt på noen bilder fra min oppgang etter tilsvarende styr i fjor:

Godteri #1Godteri #2
Godteri #3Godteri #4
Ja, ungene var bortskjemte og utakknemlige! Hvis det er noe som ikke frister dem der og da, så bare slenger de det fra seg. Og hvis de må slite med noe innpakning, så skal selvsagt ikke det papiret ned i noen søppelkasse, nei!

Jeg tviler på om min oppgang var den eneste som så ut som en slik grisebinge?

PS: Hva slags foreldre er det som lar barna gå rundt slik og ringe på hos ukjente mennesker? For det finne mange slike merkelige ukjente mennesker! Men, når jeg tenker meg om, så har Bibelen klare råd om at barna skal hedre og være greie med sine foreldre. Men ikke ett ord om hvordan foreldrene skal behandle barna den andre veien. Og hvis  foreldrene ikke er spesielt glade i disse barna, så er vel halloween et greit alternativ til å la dem leke i trafikken!?
2007-10-31 07:18: original, http://www.vgb.no/27257/perma/259063.
2008-09-29 13:05: kopiert.
8 originale kommentarer:
Fra:Anders A, andersa@stud.ntnu.no
Tidspunkt:2007-10-31 09:26
Vel skrevet! Nordmenn er sauer, og godtar ukritisk propagandaen for å opprettholde det kunstige overforbrukssamfunnet. Halloween i Norge er et utnyttelsesprosjekt fra butikkene, ikke en tradisjon vi har begynt med fordi den gjør oss glad. Hele poenget med Halloween er at vi skal kjøpe mer. Vi har ikke tenkt selv og tatt vårt eget valg, vi har latt oss styre og manipulere. Det samme kan sies om Valentines Day, tror jeg. Jeg skrev et innlegg om Halloween i min egen blogg også:

http://www.vgb.no/240...

Fra:otherman, otherman@broadpark.no
Tidspunkt:2007-10-31 09:41
Halloween,Gule/Elleville/Rød e/Kufiolilla dager, Valentinsdag! Alt er bare no tant og fjas. Det er jo salg hele året også. Huff... jeg har ikke råd til noe som helst av dette.

Fra:siskan, vassholmen@hotmail.com
Tidspunkt:2007-10-31 10:01
Nå har jeg vært ute i den store verden å lest litt om farene denne halloween. Det nye nå er at det produseres methamfetamin godteri som noen velmenende sjeler vil dele ut til barn i kveld.

Giftig godteri er også et problem, derfor spis ikke godteri som ikke er forseglet i plast innpakningen,klem siskan:)

Fra:Millan76, jptmilla76@hotmail.com
Tidspunkt:2007-10-31 10:06
Du har nok ikke barn selv regner jeg med. Mange foreldre følger barna sine.

Fra:drittunger
Tidspunkt:2007-10-31 10:07
Halloween er noe dritt. Jeg er så lei av drittungene som kommer på døra at jeg sparer på 2-3 år gammel konfekt og annen godteri \\\"guffe\\\" som smaker dritt, og gir dette til tiggerne (les: barna som kommer på døra).

Fra:grethe56, grethe56@online.no
Tidspunkt:2007-10-31 10:16
Tradisjonene skifter tydeligvis....I fjor hadde jeg massevis av barn innom på Halloween mens julebukkene glimret med sitt fravær i romjula ;))

Fra:Frøken Olsen, frokenolsen@gmail.com
Tidspunkt:2007-10-31 10:44
Jeg åpner ikke døra for godtersyke unger i kveld - det er ikke en norsk tradisjon. Bare butikkene som vil tjene penger.

Kom tilbake i jula, så skal dere få! Hvis dere synger vel og merke.... :)

Fra:pulverheksa
Tidspunkt:2007-10-31 11:03
hmmmmm........fire stk godteri/papir i oppgangen. og du kaller det GRISEBINGE???? åkkei....

er det så nøye da? ungene kler seg ut i oktober istedet for desember =) fordi de synes det er mye mer spennende med halloween og hekser/spøkelser enn julebukker og julekaker! tidene forandrer seg, sånn er det bare.

jeg har tre små skjelett som skal ut i gata vår å tigge godter i kveld og jeg ser ikke noe i veien med det, annet enn at det ikke er lørdag....haha..... og de skal ikke gå alene =)

Ulogiske mødre

BLIDE UNGER: I null grader og kald sludd boltret fjerdeklassingene fra SFO på Grefsen seg i Oslo ute i skogen på tirsdag. De ukentlige turene er det Barnas Turlag i Den Norske Turistforening (DNT) som står bak. Fra venstre ser vi Thea Louise Bugge (9), Emilie Stray Kvinge (9,) Katarina Verne Bergholt (9) og fagsjef for barn i DNT og leder for Barnas Turlag, Grethe Johnsen. Bakerst er Sofie Ivarsdatter Bakke (9). Foto: Bjørn ThunæsKanskje ikke så rart at jeg ikke skjønner meg på mødre? De er jo kvinner de også! Men at det går an å være så totalt blottet for logisk sans?

I utgangspunktet er mødre som kvinner flest. Dvs. faktisk ganske så fornuftige, i det minste av og til.Og hvis jeg eller andre tar noen bilder av noen barn, er mødrene veldig påpasselige at de bildene ikke skal ut på nettet. Fornuftig! Man vet jo ikke hvem som surfer rundt på websidene, og med hvilke hensikter? Men av og til får jeg intrykk av at mødrene er mer redd for at bildene skal komme på webben, enn at barna skal begynne med narkotika eller scientologi. At bildene publiseres uten navn, på sider det ikke linkes til fra andre steder, er totalt irrelevant for dem. Men, greit nok! Bedre å være for forsiktig, enn å angre i ettertid. Altså: fornuftig!

Men så en da kommer det en journalist til skolen, barnehagen eller fritidsklubben. Og da kommer bilder de av barna både i avisen og på nettet med navn, fornavn og etternavn. Og da er det snakk om sider som vises frem ca. en zillion flere ganger enn de private sidene det ellers ville vært snakk om.

Og hvordan reagerer disse forsiktige mødrene på det? Jo, de er stolte! Ingen hysteriske anfall over at noen faktisk har lagt ut bilder av disse barna med navn og nok informasjon at selv en teknologisk neandertaler bare trenger fire tastetrykk for å finne ut hvor de bor.

- Se her! Tenk at Bjarne og Liselotta har kommet på nettsidene til avisen!
Jo, da jeg vet at at kvinner har mindre kroppsvekt enn menn. Og den forskjellen kan forklare hvorfor de gjennomsnittlig har 20 gram mindre hjerne. Men jeg tviler av og til på om det er nok til å forklare alle de 20 grammene :-)
2007-10-30 06:31: original, http://www.vgb.no/27257/perma/258772.
2008-09-29 13:05: kopiert.
3 originale kommentarer:
Fra:eiramy, eiramanu@yahoo.no
Tidspunkt:2007-10-30 07:38
Poeng!

Fra:Millan76, jptmilla76@hotmail.com
Tidspunkt:2007-10-30 13:58
Hahaha...:-)

Fra:Ikke ulogisk
Tidspunkt:2007-10-30 14:20
Poenget er at en ikke har rett til å publisere bilder av barna sine i hytt og pine. Informasjon og bilder på nettet kan bli der til evig tid. Det vil si at en bør vurdere svært nøye hvilke bilder og i hvilke sammenhenger en lar bilder publiseres. Manger velger da å ikke la bilder bli publisert i det hele tatt fremfor å ta disse vurderingene. Om de vurderer noe som flott og annet som unødvendig ser jeg ikke noe galt eller ulogisk i det. Og hva er egentlig problemet? At de som ukritisk legger ut bilder føler seg truffet?

Tips til de som vil vil ha hjelp med PC'n

Dødens blåe skjermJeg har nok mer enn gjennomsnittlig peiling på data. Og jeg får en del spørsmål om jeg kan hjelpe til med datamaskiner her og der. Trivelig det! Selv en ultranerd kan få seg litt sosialt liv på den måten

Men det er en del ting jeg har begynt å irritere meg over. For å lufte de frustrasjonene har jeg satt opp ei liste med tips til de av mine slektninger, venner, naboer eller folk på fotballen som vil ha gratis hjelp med PC'n. Kanskje andre også kan ha nytte av dette?

  1. Ikke beklag at du lever normalt! Standardkommentaren i 10 av 10 tilfeller når jeg kommer hjem til noen, er: - Beklager alt rotet! Nei, du behøver ikke beklage. Jeg har det rotete, du har det rotete, alle har vi det rotete. Slik bare er det!
     
  2. Sett på kaffe! Ting kan ta tid. Og jeg klarer ikke konsentrere meg særlig godt uten kaffe. Og hva med mat? Når timene går, blir man sulten. Og så langt har jeg aldri takket nei til pizza. Men, sukk, så langt er det heller ingen som har foreslått i ringe Peppes. (En stor takk, halvparten #11 & halvparten #13!)
     
  3. Slå av TV'n! Hvis jeg skal hjelpe til med noe, kan det hende jeg må konsentrere meg. Og jeg er av den smånevrotiske typen som trenger litt ro. Det hjelper ikke akkurat at TV'n står på i stua med full styrke. Jeg er uansett ikke spesielt interessert i å få med meg tilbudene fra tyrkisk TV-shop.
     
  4. Gi meg passordet! Du har bedt meg om å fikse PC'n din. Hvis jeg ville, kunne jeg gjøre hva jeg ville. Men likevel må jeg ca. hundre ganger be deg komme og taste passordet på nytt. Og da er det ikke morsomt å måtte vente på at du skal bli ferdig med den telefonen du bare måtte ta i mellomtiden. Enten stoler du på meg, eller så gjør du det ikke.
     
  5. Uansett rot, det går an å rydde pulten hvor PC'n står! Jo, da, jeg vet det går an å bruke de nye optiske musene på låret eller på panelovnen ved siden av. Men det hadde vært enklere hvis det var plass til å bruke den på bordet ved siden av tastaturet, uten å måtte løfte opp tastaturet hele tiden.
     
  6. Finn frem papirer og installasjons-CD-er før jeg kommer! Hvor ofte har jeg ikke vært hos noen og sittet og ventet og ventet og ventet mens de prøver å finne frem til det jeg trenger for å komme videre? - Joar, hvor gjorde du av det brevet du fikk fra den derre bredbåndsleverandøren? Et tips kan være å samle alt slik i en en eske ved siden av PC'n.
     
  7. Har dere vurdert å adoptere bort barna? Det er greit nok å hjelpe til én gang med en treg PC fordi ungene dine har lastet ned virusbefengte programmer. Men det er slitsomt å måtte avinstallere slikt flere ganger. - Ja, men, jeg sa jo til henne at hun ikke skulle gjøre det!
     
  8. Jeg jobber ikke i Microsoft! Det nytter ikke å kjefte på meg fordi ting er så vanskelig. Men hvis du vil, kan jeg alltids installere Linux. Og, he, he, da blir det betraktelig vanskeligere for unga dine å herpe maskinen.
     
  9. Røyk ute! Jo, da, jeg mener folk bør ha lov til å røyke i sine egne hjem. Men på ettermiddagen og kvelden er jeg ofte sliten i øynene etter å ha jobbet med en annen datamaskin hele dagen. Har jeg linser på, vil tobakksrøyk kunne være ganske så irriterende. Ikke press meg til å bli fanatisk antirøyker. Det holder med én Høybråten i dette landet, eller hva?
     
  10. Det går an å være litt høflig når jeg er ferdig med jobben. Jeg har opplevd at en jeg hjalp, ble svært så ivrig da hun endelig kunne lese epost. Hun glemte og/eller ignorerte meg totalt Jo, da, jeg fant veien ut på egenhånd. Men det føltes litt merkelig.
Men når det er sagt, så har jeg for det aller, aller meste hatt positive erfaringer med å hjelpe folk. Og jeg gjør det gjerne, og jeg krever heller intet for jobben. Men skulle jeg få litt kompensasjon, så takker jeg heller ikke nei. Og det er spennende å få med seg litt mat og drikke fra eksotiske steder. En kamerat fikk seg visst også en kone på den måten :-)
2007-10-29 11:57: original, http://www.vgb.no/27257/perma/258534.
2008-09-29 13:05: kopiert.
3 originale kommentarer:
Fra:Catalyzator
Tidspunkt:2007-10-29 12:34
Måtte bare gi deg en tommel :D)

YEAHHHHHHH :D)

Fra:sjalle, dill@dall.dull
Tidspunkt:2007-10-29 13:21
Gode poeng her. MEN, fra en nerd til en annen;
\"...og jeg krever heller intet for jobben\". Det bør du gjøre, for det er faktisk en jobb. Jeg sluttet med gratishjelp for årevis siden og gjør ikke en dritt for under 500 kr.

Fra:MillaVanilla, sortevinger@gmail.com
Tidspunkt:2007-10-29 21:57
Jeg tror faktisk jeg skal ta til meg punkt 1, uavhengig om det er rørlegger, elektriker eller postmannen som stikker innom ;-)

Ja, postmannen stikker ikke innom da, når jeg tenker meg om....

Nettavisen om kvinnelige presidenter i Argentina


Christina Fernandez de Kirchner gjør krav på seieren i Argentinas presidentvalg. Hun blir landets første kvinnelige overhode. Skjermdump fra Nettavisens Førstedame erklærer seier. Sitat:

Christina Fernandez de Kirchner gjør krav på seieren i Argentinas presidentvalg. Hun blir landets første kvinnelige overhode.
Verdens første kvinnelige president, Isabel Martínez de Perón, var president i nettopp Argentina fra 1. juli, 1974 til 24. mars, 1976. :-)
2007-10-29 07:47: original, http://www.vgb.no/27257/perma/258495.
2008-09-29 13:05: kopiert.

En idé til Aftenposten

Kåret beste ansatte-idèSkjermdumpen til høyre er fra forsiden til aftenposten.no.

Herved en gratis idé til Aftenposten: kjør automatisk ordsjekk på alt man legger ut!

Da ville man kanskje fått byttet ut idè med idé:-)

2007-10-29 04:55: original, http://www.vgb.no/27257/perma/258484.
2008-09-29 13:05: kopiert.